torsdag 10 februari 2011

Nog nu.......!!!

Att ta bort Stratteran för Anton var nog den sämsta iden på länge från BUP. Han hade som sagt huvudvärk i flera dagar och mådde pyton, inga andra konstigheter såg vi. Bra sovpuls. MEN nu har *jävel sidan* visat sig från sin sämsta sida. Retas och är allmänt jävlig, lägger sig i vad allt och alla gör, kommenterar allt, refererar tv programmen han ser dvs då ropar han allt som händer ner till oss på bottenvåningen, kritiserar och anmärker på andra, tycker att han är perfekt själv, tror att han bestämmer, överlägsenhet som är vidrig. Äter massor och tjuv tar upp mat, kakor, kakor saftflaskor, saftförpackningar mm. Kastar skräp och skit på alla andra ställen utom där dom ska vara. Nu i morse tog han och kastade ut en glasspinne genom balkong dörren. Sist så hade han spillt ut ett glas med o,boy på nya balkongmattan, för den smakade äckligt sa han när vi såg vad som hade hänt.Om han bara kunde låta bli och förstöra för andra, hur skoj är det att ständigt märka skador i huset, för ett par dagar sedan så hade han repat kylskåps dörren ännu mera.

Kan man känna sig mer förbannad än mig just nu..? Jo säkert, men jag blir så jävla sur när vi ska hålla på och *testa* oss fram här hemma hela tiden. BUP säger det ena och det andra hela tiden. Jag blir galen. Varför ska man röra det som fungerar. Om dom tar oss på allvar om den höga pulsen så kan dom ta en ordentlig utredning på honom och inte hålla på och kräva att vi ska pulsa honom ständigt och jämt och byta mediciner titt som tätt. HEMMET faller liksom då det blir trassel och jag triggas igång på en enda kort sekund.
Bläääääää..!

Usch nog med tråk för idag, blev bara smått galen då jag upptäckte allt han hade smugglat in i sitt rum. Alltså man ligger inte i sin säng och dricker grädde från ett helt paket.

Ska äta min gröt och så hoppa in i duschen, sen ska jag på körskolan.
Ha en bra dag därute.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Men fy Linda. Känner verkligen med er. Men varför i hela friden skulle man ta bort medicinen om den fungerade rellativt ok?

Suck, sänder över en bunt stärkande kramar (dock några förkylda sådanan men iallafall :)

// Maria

Make everyday a good day. sa...

Tack Maria för kramarna, dom VÄRMER GOTT..!

Ja han har hög puls och har haft det hela tiden med medicinerna, vi har bett om en 24 timmars mätning, då jag vet att han kan stressa upp sig alldelens i onödan under dagarna. Men som vanligt på BUP så ska DOM alltid krångla till det först. Jag är så leds att det inte finns ord.
Men nu har jag beslutat att sätta in stratteran igen. För såhär kan vi inte ha det.

Krya på dig kramar från mig.

Annelie L sa...

Det låter verkligen fruktansvärt jobbigt för er just nu. Hur var han med Stratteran? var han lugnare? Våran Bamsefar har ju precis börjat med den och i överlapningen äter han sin Conserta också. Nästa vecka ska vi på återbesök och då antar jag att de tar bort concertan, för då ska han vara upp i full dos av Stratteran. Skillnaden jag märker är att ångesten han vaknade i förut är borta, han är något lugnare inte så pillig. På ett sätt lite synd, för han har helt lagt av med att bygga lego som han var en mästare i inann. Men det kanske bara är en tillfällighet.
Men has dåliga humör, att kritisera andra, kommentera tv program, retas och provocera den sidan är inte borta. Den här morgonen var inte speciellt rolig för öronen. Men skönt att ångest skriken på morgonen har upp hört.
Hoppas ni får rätt medicin och allt kommer att bli bättre.
Till dess // Styrkekramar Annelie

Sparkler sa...

Jag har en son som din, har är dock lite yngre. Men likadana fasoner. Misstänker även samma diagnoser, så det förstärker även mina misstankar kring det.
Är maten en stor grej för din son? För det är det för min.
Fortsätt kämpa och säg ifrån om HAB och BUP blir för omöjliga.

Anonym sa...

Men så jäkla dumt rent ut sagt. Varför skyller alltid vården på våra barns funktionshinder och dess medicinering när det inte fungerar? Jag undrar hur många barn med npf som blivit avfärdade för te x magont eftersom barn med autism/adhd "brukar" ha problem med magen osv.
LEdsen man blir att ni ska behöva hålla på att trassla hemma. Det blir ju jättejobbigt för både er och honom så klart. Kan de inte utesluta annat först?
MEn om man frågar om råd någonstans, då heter det ju alltid; -ja men du känner ju ditt barn bäst!!! Tröttsamt och frustrerande, jag undrar om de vill byta med er?
Hoppas att ni får hjälp som ni behöver, inte en massa annat.
Styrkekramar till dig med familj//Lena

Yasmine sa...

Hejsan, på min blogg får du film tips varje dag med dagen trailer, om du vill ha en länkning så kan du tävla genom att ge ett film tips i dagens trailer inlägget, mer info finns på min blogg. :)
Pussar och Kramar
//LadyYasmine

Britt-Marie sa...

Usch vilken jobbig situation ni har, håller med dig varför förstöra något som fungerar. Felicia har ätit Sertralin nu ett och ett halv år och läkaren har diskuterat om vi ska försöka ta bort det. Fast vi känner att så mycket neg är borta sedan hon började med den så vi vill inte förstöra det för varken henne eller familjen just nu. Hoppas ni kan få er läkare att förstå. Kram!