torsdag 17 februari 2011

Igång..!

Ja i morse så körde dom igång på BUP med Anton. Lite smått stressad kände jag mig och mådde lite illa när vi for. Men det gick så pass bra att jag fick sitta i väntrummet och han gick in själv. Jobbade på bra så han fick gå hem en timme tidigare tom. Vilken lättnad. Hoppas hoppas hoppas han är lika lugn dom andra gångerna med.
Tänk vilken skillnad mot för när han var sju. Då var han helgalen och skrek och tjorvade. Låg kring golven och ville knappast jobba med testerna. Men i och för sig så gör ju medicinerna sitt. Är nog den största faktorn tror jag. Längtar till det är över gör jag i alla fall. Vi flänger och far med barnen hela tiden på än det ena och än det andra. Läkarbesök, tandläkarbesök och möten så nu borde det bli paus snart så vi får andas en tag.
Jag hinner inte med mig själ känns det som. Landar hårt i soffan om kvällarna och känner att kroppen skriker och sätter på larmet. Djup andas tack...!

Det går mot ljusare tider ute, märker ni det...? Jag tycker det gör stor skillnad för välbefinnandet.. Man blir gladare och känner att man längtar efter våren..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt med ljusare tider, absolut!
Vad bra att det går utan en massa protester med testerna. Då kanske ni kan bli klara ganska så fort ändå. Det tar ju på krafterna eftersom man gärna tassar på helspänn vid de tillfällena.
Hoppas att du hann och andas ikväll, imorgon är det fredag, skönt!
Kram Lena

Okki sa...

Måste kännas skönt att det fick så bra i dag... Men visst är det jobbigt med alla dessa olika besök.
Hoppas ni får en bra och mysig helg.
Kram Okki

Annelie L sa...

Så skönt att testerna gick bättre den här gången, håller tummarna för att de återstående besöken ska gå lika bra. Vad äter han för medicin, är det Concertan?
Kvällarna å man får mellanlanda i soffan innan det är sovdags är himmelsk goa, synd bara att man orkar njuta så kort stund.
Bara en vecka kvar nu, sen börjar Mars månad och våren är en bra bit närmare, ljuvliga vår, vad jag längtar...
Kram o ha en fin helg // Annelie