onsdag 5 januari 2011

Tunga ögonlock..!

Idag känner jag mig trött och sliten, det börjar komma ikapp mig att jag inte sovit bra på flera nätter nu. Bara ligger och vrider och vänder på mig timme ut och timme in. Åhh jag hatar det.......!!
Jag skulle verkligen behöva ladda mina batterier känns det som. Om det ändå bara vore att stoppa in kontakten i el uttaget. Ingen vore gladare än jag då.

I går var jag en tur och retur resa till Kalix, skulle göra några tester som visar vägen vidare till ett nytt jobb. Hade med goaste Edvin som ressällskap i bussen, och som han sjöng och höll låda. Sen när jag var och gjorde mina grejer så var han hos mormor, Josse och Gunnar = en väldigt glad och nöjd liten herre på vägen hem sedan. Men bussresan blev lååång, brukar ta ca 1 timme och 20 minuter, fast igår tog det två timmar nästan exakt på hemresan. Ditresan var mera i tid och tur var ju det för annars hade jag kommit för sent till mitt möte.

Anton bad mig igår att ringa till hans pappa för han ville åka dit tidigare än fredag som var tänkt. Så det gjorde jag och han ska åka dit idag. Lite snopet, Inte så många dagar hemma alls detta jullov. Men och andra sidan lever han sitt liv med oss här hemma nästan alltid så det är väl som det ska att han vill iväg ibland. Blir bara förvånad ibland då han verkligen vill dit, eftersom han annan tid kan vilja vara hemma i stället. Ska snart gå upp och väcka honom, men inte riktigt ännu. Han har sovit dåligt han med inatt. Vid två kom Edvin över till oss och då var Anton upp och hade inte kunnat somna alls. Han gick och lade sig i Edvin rum (vägg i vägg med oss) Där somnade han och sover gott än.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter inte bra, att du inte kan sova...
Ja tänk om det gick att sätta in en kontakt för att ladda om, vilken lycka, men jag tror att vi alla i diagnoslandet är ganska slut efter jullovet. Det ska bli så skönt med fastare rutiner igen nästa vecka.
Härligt med musik och sång dom sällskap :-)
Kram och hoppas att du får tid att koppla av lite extra idag.
Kram Lena

Unknown sa...

Just nu pågår tävlingar på min blogg där du har chansen att vinna snygga underkläder värde 300 kr eller ett jätte fint napp paket från namnnappen.se gå in på min sida och anmäl dig:)