torsdag 6 januari 2011

Och sen då..?

Ja inte har jag sovit många timmar natten till idag, nu börjar det kännas i huvudet och kroppen. Man ranglar omkring som en zombie en bra stund på morgonen innan man kickat igång kroppen och knoppen.

Vi åkte en snabbis till storheden i förmiddags
för att fixa en ny övningskörnings skylt då den förra blåste bort när jag körde från mamma och dom på nyårsdagen, då passade jag på att titta in på HM. Till min stora lycka hittade jag en extra vinter jacka åt Edvin. Löjligt billigt var det. Sånt gillar jag.
Synd bara att jag inte hittade nåt till Anton, men han är mera kräsen nu och det ska inte sitta åt någonstans, inte klämma eller vara knöligt. Då blir det ett himla liv.
Igår trodde han att han skulle få gå ut med bara mjukis byxor och T-shirt under jackan. Oj vad han gapade och lät när han insåg att jag menade allvar med mera kläder. Sedan var det ju givetvis mitt fel att det var tjock och knöligt. Och jag var inte en bra mamma sa han.

Trött blev jag och givetvis arg då jag inte orkade ignorera utbrottet.

Mycket framtids funderingar nu då det inte är helt klart hur det kommer bli till hösten, jag försöker trycka undan allt,, om jag lägger det under kudden så finns det inte.. *suckar* Nääe inte riktigt sant va..?
Men faktum kvarstår att han inte har några riktiga kompisar och att en del riktigt behandlar hon
om som skit rakt av. Och nu kommer tonårs tiden. *jippi* eller *not*



Men en go unge är han ändå....!

1 kommentar:

Anonym sa...

Aj då din stackare, inte roligt när man inte får sova ordentligt.Det brukar bli långa dagar då. Inte orkar man med utbrotten som annars heller uten de brukar ha en tendens att få igång en som förälder då eftersom man inte har det tålamod man egentligen berhöver. Känner så väl igen det. Kramar om dig och hoppas att du kan få en stund över att vila under dagen.//Lena