tisdag 27 september 2011

Idag gick det bra..!

Hos tandläkaren för Edvin *tack o lov* han var grinig och ängslig hela morgonen och ville inte alls prata om nåt annat än det hemska att måsta fara dit. Han hade mer än gärna hoppat in i Taxin i morse med Anton i stället. Men nu gick det ju toppen bra, visst är han rädd och ängslig fortfarande, men dom var bra och visade hela tiden allt dom skulle göra, skojade och berömde honom hela tiden. Han var så mallig sedan. Som en tupp i en hönsgård.

Jag har en halsbränna som heter duga ikväll och det är tydligen priset jag får betala för ostmackan och den varma chokladen jag satte i mig för en stund sedan. Buhuu inget kul alls, jag hatar halsbränna. Inte får jag ta nån tablett heller för det går inte ihop med mina andra mediciner. Nåja tur att man vet att det är övergående. 

Leds på detta trista väder är man också, idag åkte två grannars studsmattor iväg med världens fart, den ena rätt ut på gatan. Fatta vilka orkan vindar det var. Inte att leka med. Jag plockade upp skräp från gården och rabatten som kommit med stormen. Och Hans sprang ut tidigare i regnet och tog hand om ena rosbusken som höll på att gräva upp sig själv i all blåst. Vid fem var dock vädret riktigt bra igen och vi kunde vara ute med Edvin en bra stund. Anton ville som vanligt vara inne. Nu ser han på tv, det innebär att jag fick sitta här eftersom käre maken ser på fotboll på andra tv`n. Vi behöver ännu ett kort till Antons rum så han kan se tv där inne istället på kvällarna. Nä nu måste jag få bukt med denna halsbränna innan jag ska sova.. Natt i natt allihopa.

1 kommentar:

Mossi L sa...

Mariekex brukar lindra halsbrännan lite så du kan ju testa det :)