onsdag 13 oktober 2010

Så trött ibland.....!

Har ni märkt att ibland kan man prata med någon som egentligen inte lyssnar på det man säger..? Eller inte fattar det man säger. Vet inte om det är att personen inte vill eller bara skiter i det man säger. Jag kan bli galen av att prata med någon som gör att det känns som att man pratar till en vägg.
Finns inget jag hatar mer än det ibland. Man får så många trista tankar i huvudet och massor av funderingar. Känns konstigt eftersom jag alltid varit en människa som älskat att prata med mina vänner. Det har jag lätt för. Svårare har det varit med familjen, där har det nog hänt något som gör att jag har en blockering eller spärr till att vara pratsam. Men så kan det vara här i livet.

Idag har jag iallafall övningskört och det var skoj, utvecklande kanske man kan säga, det sker saker i livet av en eller annan anlednin
g och man ser sina framsteg och potential ofta genom andras ögon. Men jag har så fantastiskt svårt att tro på att jag KAN och ÄR bra på saker och ting.. Vad det än gäller.

Ikväll ska jag på möte och efter det får vi se om jag stannar på gymmet, beror på hur jag känner just då. En timme iallafall, det har jag tid med, en billig investering för framtiden. Att ta sig tid att sköta om sin kropp och hälsa. En liten bit på väg har jag iallafall kommit, för sedan denna bild togs så har jag tappat fem kilo, några till och sen är det bra, jag har mitt mål klart. Sedan gäller det bara att hålla sig kvar där.

2 kommentarer:

Okki sa...

Duktig du är som orkar gå och träna :)
Kram

Mossi L sa...

Jag tror vi fått det där med att inte tro på oss själva genom all skit vi fått ta i skolan...iaf så har då jag fått det. Det tog väldigt länge innan jag förstod att jag också kan och många gånger kan jag mer än de flesta. Så är det för dig med, så det så! Du är så himla duktig på så mycket och pysslig till tusen är du, önskar jag vore bara hälften så pysslig men då är jag väl bra på nåt annat...prata t ex ;) Kram kram