fredag 23 januari 2009

Vad händer..?












Märkligt..! I går kom Anton hem från skolan och var så värre lugn och harmonisk. Under dagen så hade han ringt hem och gråtit att han inte hade fått äta för sina vikarie fröknar,och så skulle han inte få åka och bada, han hade tjorvat tror jag. Sedan när han kom hem så sa han att rektorn hade kommit och sagt åt dom. Sedan hade dom ätit lunch och så hade han skjutsat Anton till badhuset.
JA ungen var så värre trevlig och munter. Lite eftertänksam också tror jag. Vet ej varför.

Sedan på eftermiddagen kom Bert och Vanja hit. *dom har börjat pigga på sig lite* *hurra, hurra* Edvin var så glad och nöjd. Dom var här och så fick jag och Hans fara och handla i lugn och ro. Milda tider så skönt. Det är så konstigt att bara vara vi. Nästan så man har glömt hur det känns att vara vuxen.
När vi kom hem fikade vi och så när Bert och Vanja åkt så nattade jag en Leende Edvin.. *skrattar* Han låg i sin säng och kastade luftpussar och bara log åt mig hela tiden tills han somnade.
Sedan satt Anton och jag vid tv:n en stund. När den var nio klockan så fick Anton gå och lägga sig, hör och häpna..? Det gjorde han utan att bråka, helt tyst var det i hans rum. Han somnade vid halv tio och vi var alldelens förstummade. Det var duktigt tycker vi.
Vilken kväll......!!!!

Imorse har det varit rätt lugnt och nu är alla där dom ska vara på jobb,dagis och skola.
Bara jag som sitter hemma och skruttar på med diverse. Har konstigt i bröstet och lite hjärthopp, så jag roar mig med att försöka tänka på annat.

Inga kommentarer: