måndag 8 november 2010

Mer än en ny dag..!

Jag blir glad varje morgon jag vaknar. Det känns som att jag klarar vad som helst då. Alltid på morgnarna är jag som piggast och starkast. Tänker klarast och tycker mest. Sen kommer mörkret smygande och vänder på allt. Jag är så in i norden trött på all denna ångest som trycker ner mig och plattar ut hela mig. Finns inget utrymme för att bara få vara jag och att få andas ordentligt. Jag skulle ge vad som helst för det just nu. Bara få sova om kvällen då jag är trött, inte behöva ligga vaken i mörkret och känna alla obehagliga tankar snurra runt och kroppen som tjuter i alarm beredskap.

1 kommentar:

Mia sa...

Låter skönt att känna sig stark på morgonen. kvällar medför ofta massa jobb hemma och då blir det stressigt i huvudet, jag känner allt för väl igen mig.
Styrkekram