lördag 28 februari 2009

Kväll igen..!

Idag skulle jag köpa sockar när vi var ut ett ärende.. Blev inget av det, hittade inte det jag sökte, så vi gick på Intersport.. DÄR blev det skor och NYA skidor. *hipp hipp* Ett helt skidpaket i lagom prisklass. Hjärtegubben bidrog med en slant.. *puss,puss* En liten premiär tur på gården orkade jag iaf med..*L* Det kändes kul. Jag tycker om att åka skidor, när man inte MÅSTE som i skolan. Fast egentligen borde jag vara helt traumatiserad på livstid efter allt jag varit med om på dessa färdmedel.


En gång på lågstadiet när vi hade en stor skidtävling med andra skolor i kalix, så åkte jag för livet i alla jäkla backar och krökar som fanns, föll väl en ca 25-30 gånger.Grina som en gris.. Målet var det enda jag såg i mitt inre, snart skulle jag få lunch och åka hem.. Hem ja...!!! Dit fick jag vackert packa mig själv till för innan jag var i mål så fanns det inte en kotte kvar. Man såg inte ens spår av att det varit skidtävling.. Borde vara polisiärt ärende att lämna kvar barn så på det viset.


Nu är det iallafall mys vid tv,n för Edvin,, han ser Bamse. Hans har åkt iväg till Hertsön på wiskey provning. Få se om han skrämmer iväg sina förkylnings baciller på kuppen.. Jag ska äta godis ikväll har jag bestämt mig, även om jag inte känner vad jag äter. Men jag VET ju att det är gott iallafall.. *flinar*


Inga kommentarer: