onsdag 31 augusti 2011

Nåt på gång.....??

Edvin är ledig från dagis idag (bara för att). Tur var väl det på sätt och vis. Han är på ett sånt konstigt humör. Lite trött, slokig och när jag sa att vi skulle gå ut och cykla så började han grina som en galning. Han som brukar sätta sprätt på en gång om man säger nåt om att gå ut. Jajja jag gissar på att han är bara trött och slut efter gårdagen alla intryck. Blir nog bra när hans lilla *gose björn* pappa kommer hem från Stockholm ikväll. Han längtar och väntar.

Antons pappa ringde i morse och frågade hur han hade det och hur det går i nya skolan. Kors i taket, det är inte ofta det händer och jag har då blivit väldigt fåordig känner jag. Jag tycker att han borde ringa oftare och ringa mycket oftare till Anton själv också. Det är liksom ganska uttröttande att hela tiden rabbla upp allt från alla möten, läkartider, tandläkartider, skolmöten, utredningar hit och dit hela tiden. Han borde engagera sig mer och vara på dessa ställen. Gladeligen skulle jag lämna över ett par möten åt honom så får han se och höra själv, för det är alltid det bästa.
Då får man bäst information.


Vad mer idag då..? Ja Anton åkte iväg som vanligt i morse och idag
skulle dom ut i skogen på förmiddagen. Han verkade nöjd med det och man får ju hoppas att det inte varit för mycket insekter bara, för då lär han ha haft det jobbigt. Det värsta han vet är alla dessa kryp.

Åtta år yngre och brydde sig inte om kryp ;)

1 kommentar:

Annelie L sa...

Hösten är väl en ganska bra årstid om man är rädd för insekter, det är i allafall inte lika många ute och far som på sommaren. Hoppas han fick en fin dag i skogen och att ni får en skön kväll tillsammans.
Kram Annelie