fredag 3 december 2010

Decembers första Fredag..!

Ät inte snö som är gul- Det kan va kiss från en hund och kissemiss.....!
Hahahaha ja det var på Bollibompa nyss. Sara sjöng en sång om det. *L* Edvin han diggade för fullt. *skrattar*
Idag är jag hemskt yr i huvudet och jag tycker det är så obehagligt, det började redan igår kväll, när jag skulle gå ner från övervåningen med mitt vattenglas så höll jag på att stupa ner för trappen med buller och bång. Tur att jag han ta tag i räcket. *pustar*
Finns inget värre än att falla ner i en trappa. När Anton var liten så ville han inte gå ner för trappen jag hade i lägenheten så jag fick bära honom och så två soppåsar, tror ni inte att jag halkade och rasade ner för hela trappen, stannade precis nere vid byrån som stod där. Av den så kastades jag bakåt och landade på ryggen i trappan, sen föll Anton på mig och då knäckte jag av två revben. Behöver jag säga att jag var totalt blåslagen i flera veckor. Så ont jag hade, det var vidrigt.

Senaste dagarna har varit otroligt lugna här hemma, det går så bra fortfarande med nya medicinerna för Anton. Det är så härligt. Men och andra sidan så har jag inte testat att säga att han ska med någonstans på ett tag. Det brukar han absolut inte vara så pigg på. När det är lugnt hemma så borde ju livet vara toppen..! Eller..? Ja inte för mig, det är då jag mår som sämst, då kommer allt ikapp mig som samlas och man mår verkligen dåligt.

Idag kommer det en kvinna hit för att intervjua mig, det var någon undersökning som dom körde i Sverige nu. En av tre tusen utvalda var jag, när brevet kom så lade jag det bara åt sidan, tänkte glömma bort det. Men då ringde hon och jag kunde inte säga nej...! Jag är så mesig. Men och andra sidan så om jag hade haft det som arbete så hade jag ju inte blivit glad om alla säger nej, så jag antar att det var bra att tacka ja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där med brutna revben känner jag igen. Förra hösten skulle jag och sonen Kliva ur badkaret och det tippade med oss båda. Jag landade först och sonen ovanpå, så det blev som sagt två brutna revben för mig också. Och sa*an så ont det gör.
De jobbiga dagarna hinne rman ju inte tänka så mycket, så att det kommer ifatt de bra dagarna är ju inte så konstigt.
Hoppas att du mår bättre idag. Ha en fin fredag och en trevlig helg//Kram Lena