måndag 9 augusti 2010

Utan nät..!

Vi har varit utan internet och telefon halva dagen. Väldigt konstigt då alla grannar hade fullt fungerande signaler till deras hus. Bara vårt som hon inte hittade då Hans ringde. Jag fick kolla sladdar och kontakter. Ingen ström till den stora dosan på väggen. Det var märkligt sa hjärtat och suckande sa att han skulle kolla när han kom hem efter jobbet.. Då kom jag på att damsugaren uppe inte funkade i morse. Jag kollade nere och den var stendö den med.. Aha då kollade jag säkringarna och där var det en som inte var åt rätt håll. Petade upp den och vipps så hade vi nät igen.. Tjohoo vad jag kände mig smart och duktig.
Det var inte illa tänkt av mig va...?
Får små glimtar av hur livet var då man var singel och fick klura ut saker helt själv utan hjälp från hjärtat...!




Inga kommentarer: