onsdag 6 april 2011

Kloker och Toker....!

Vilket väder vi har, värsta blötsnön som faller från skyn. Så trist, det hade varit så mysigt om det varit sol och varmt som igår. Fick vara till skolan med torra kläder till Anton, han var dyngsur hela han. Då var han mindre glad för att nu hade minsann alla flugor börjat vakna. Han hatar allt vad kryp och flygfän heter. Det var ett evigt tjat om att en hade flugit in i skolan. *skrattar* O tydligen satt det flera och solade sig vid våran dörr när han skulle gå in hemma sen på eftermiddagen.
Ve och fasa.......!!!!!!!!!

Jag är allmänt seg av vädret idag, men tog mig ut på en promenad i rusket ändå, man måste ju andas friskluft också :)
Gick efter jag ätit lunch, men det är ju så slaskigt och sliddrigt.
Edvin ville vara ute idag efter dagis men han har haft sån hosta inatt att jag inte är så pigg på att han ska hoppa i fler vatten och slask pölar.
Oj lilla vännen,( när man talar om trollen) *L*...! Dom ringde just från dagis och han var så hostig nu och hade kräkts slem,Han gör alltid det när han hostar. Han ville bara hem.Så jag ringde taxi och dom skulle fixa hem honom pronto. *superbra* Så då blir han hemma med lilla mig resten av veckan. Vad mysigt..!
Även om det blir hostigt och kraxigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vem längtar inte efter de där varma vårdagarna med sol nu. Vintern har verkligen varit lång nu...
Hoppas att det blir lite mys nu med sällskap hemma. Hoppas att det inte blir allför illa. Krya på kramar//Lena

Annelie L sa...

Lite värmande sol skulle inte sitta fel nu, så skönt det skulle vara. Fast du kanske vill vänta lite, s¨å ni hinner mysa lite tillsammans inomhus och bli friska först.
Krya på er!!