fredag 8 april 2011

Äntligen...!

Så fick jag tjata, gnata, städa upp en söndersmulad riskaka i hallen, torka upp kladd, tjata lite mera, bli ännu mera arg, ta fram dammsugaren och ta ett varv i hela huset då det var sand och lera där det inte ska vara det, leta fram blöta kläder som låg undangömda. Hitta mina älskade gympa skor dyngsura under skåpen i tvättstugan. När dom annars brukar stå torra i hallen. Ta lillebror i försvar då han inte orkade med att bli busad med när febern nu var över 39 grader. Härliga morgon,, eller kanske inte...!


Idag är en riktig ledsen dag och jag hatar dessa dagar. Man åker bara längre och längre ner i detta svarta jäkla hål som äter upp en inifrån och ut.
Skolmöte igår och det hjälpte ju föga. Utredningen är inte helt klar och alla skyller på varandra skyfflar ansvaret mellan skolan och bup. Men hallå *vinkar febrilt* Vi är här och vi är nu. Vi behöver få hjälp till ett barn som inte mår så bra liksom.
Liten klapp på axeln. Oj men vi förstår...! Jojjo men varför händer inget då..?
Man undrar ju var denna värld är på väg..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej usch vilken skitdag rent ut sagt. Dom är verkligen pest. Och som vanligt får man en klapp på axeln och ska lixom vara nöjd och tacksam över det!!! NOT!
SOm du säger är det ju här och nu man behöver hjälp, men oj så man får skrika om man ska höras och det orkar man inte var dag.
Sänder styrkekramar till er och hoppas att ni får en bra helg//Lena

Annelie L sa...

Massor av styrkekramar till dig, du behöver dom mer en väl.
Letar du bara upp mig på Fb och lägger till mig som vän (Annelie Lorentzon, du kan ta bort mig sen om du vill ) så ska jag bjuda in dig till sidan. Man kan få mycket hjälp och stöttning där, ibland bara genom att se att man inte är ensam...
Kram Annelie