måndag 26 april 2010

Helgen har gått så fort....!

I Fredags kom Cecilia, goAlbin och yster syster Jenny hit en sväng innan Albin skulle lämnas över till sin pappa. Edvin tyckte det var spännande, kanske lite för spännande så han visade sin yrväders tjur sida.*skrattar*
Lite småproblem hade dom fått med bilen, eller små och små. Hoppar den som en känguru så är det ju inte så skoj kanske.

Efter dom hade farit så mötte vi Hans för att åka och handla lite. Sen blev det en lugn fredagskväll, alla var trötta och slöa. Hans satt uppe vid datorn, jag vet då inte hur länge för jag la mig och läsa och där somnade jag ganska snabbt. *L*

På lördagen var vi och tittade på Djurmagasinet, det blev fyra nya fiskar till vårt lilla akvarium, Lite större fiskar som är lite roligare att sitta och titta på. Sen kom Pasi hit och då grillade gubbarna revbensspjäll ute i snålblåsten. Jag fick grillad ytter file, så gott så gott. Edvin klämde i sig nästan två hamburgare han. Fattar inte hur han orkar, i den lilla magen ryms det ibland mer än vad man gissar. *L*
Jag la mig tidigt med Edvin på kvällen för han blev så snuvig och hängig under eftermiddagen. Grät en del efter han somnat, till slut tog jag med honom till våran säng och där somnade vi bägge två. Gubbarna satt och surrade fram till småtimmarna. En trevlig kväll alltså.

I går söndag var vi ute en stund på gården, men Edvin var ledsen att han inte hade någon att vara med, så vi åkte en sväng till farmor och farfar, satt ute i solen och fikade. Edvin fick sina älskade bär. *L* Han var så noga med att inte pussa på Farmor och farfar och smitta ner dom. Dom ska ju snart flyga iväg till Italien.
Vi fick med hem ett par gamla lampetter och en klocka för att kolla om dom passar in med våra ny-gamla möbler. Det gjorde dom kan jag lova. Om vi väl sätter upp dom kommer det bli mysigt.
Nu måste vi bara börja renovera gästrummet och göra kontor av lekrummet. Vi har en väldigt personlig stil hemma med gamla och nya möbler och saker. Men såna är vi bägge två så det blir sällan slagsmål om vad vi ska göra för nåt.
Fast såklart så vinner jag mest ändå. En snäll gubbe har man som vet att det blir fint i slutändan.

Idag tar vi det lugnt Edvin och jag, han är snorig och hängig, lite småfebrig. Tittar på Dora utforskaren . Idag lyssnar jag på.....!


Inga kommentarer: