tisdag 26 maj 2009

Min insändare till tidningen.....!!!!

Vad håller på att hända i denna kommun?
Jag blir så heligt förbannad av alla uppsägningar inom barnomsorgen, varför ska man inte kunna få jobb som barnskötare. Att det finns så många försollärare som ska ha jobb det är väl en sak, men varför ska dom ersätta alla barnskötare. På vilket sätt skulle dom vara bättre än oss?
Jag köper inte det. Jag tycker att det ska finnas både och. Varför ska vi kastas ut i kylan som att vi inte är värda någonting? Så många år som jag har jobbat och vi barnskötare han nedvärderas till förmån för en förskollärare. Hur i hela världen kan ni i komunen sedan tro att jag skulle ha minsta lust att ställa upp som vikarie sedan, Aldrig i hela världen att jag tänker göra det.
Det är inte meningen att man ska känna sig som en fluga på väggen hela tiden. Jag är jag och jag kan kanske mer av erfarenhet än vad en försollärare kan, varför tänker ingen på det numera. Vi är många med en helt otrolig kompetens som ni kommer gå miste om.
Jag hoppas det kommer visa sig en vacker dag.

Sedan retar det mig till vanvett att det byts personal hela tiden på avdelningarna, och nu har vi flera gånger varit med om att det är en omtyckt personal med massor av kunskap på olika områden som fått gå. Vem tänker på barnens behov, speciellt barnen med särskilda behov, varför ska dom behöva mista sin trygghet med någonting som redan fungerar bra till förmån för att det skall komma in en annan. Det är ju så att den nya som kommer behöver inte alls vara lika bra även om det skryts med all kompetenser. Det är inte elakt av mig att tycka det jag tycker, Jag ser ju det jag ser där ute och jag har barn som ständigt kommit i kläm med allt fint snack som sedan inte fungerat.
Hur kan man stå inför sitt barn och bedyra att allt kommer bli bra, att alla gör sitt bästa för att dom ska få den hjälp dom behöver.? När jag vet med säkerhet att det inte blir så. Och då är det av erfarenhet jag talar.
Skippa snacket om att barnens bästa kommer först, för så är det ju inte.

Inga kommentarer: