torsdag 27 maj 2010

Små tjurig kille..!

Ja eller killar. Bägge två är lite små sura och inget är bra. Edvin är så trött och slut efter allt skoj på nya dagiset. Så mycket nya intryck och allt som händer runt omkring. Trött och ledsen kille for iväg i morse. Men jag ska hämta honom tidigt för han ska på bvc och ta sin femårs spruta.
Sen i morgon ska vi ju åka ut till Småskär och det längtar han och vi alla till såklart. =)


Anton är väldigt lättirriterad och stingslig, hugger vid minsta motgång eller tillsägelse, blir väldigt arg när någon retar upp honom eller gör orätt på skolan, det är främst barnen han nu ger igen på, dom som har retat honom under längre tid. Han har tydligen fyllt upp bägaren nu och då rinner det över. Varför ska han svälja och tåla en massa saker när ingen annan gör det.
Även om det är fel att bli arg som han blir, vi får ta småduster med honom allt som oftast nu om att han ska backa, gå undan. Men det är ju inte heller rätt att lära sitt barn att ta emot skit. Fast jag har inget annat val när han är som han är. Det kan vara på en nano sekund han har hunnit ge nån en tjottablängare.

Nu ska jag ta mig för att bädda sängarna på övervåningen, hör och häpna att jag inte gjorde det direkt jag steg upp. Det händer inte ofta. =)

Inga kommentarer: