torsdag 27 augusti 2009

Mulet..!

Höst mulet och lite ruggit är det ute, lite verkar det dock lätta upp.
I morse så vägrade Anton åka till skolan. Eller skidstugan, dom hade ute lekar på fm. Tur att Hans var kvar hemma, han hade lite sovmorgon idag. Så han fick ta Edvin till dagge och jag fick klä mig, tvätta håret och cykla iväg med Anton. *pust*

Han ville inte vara med på aktiviteter och han ville absolut inte stanna när jag skulle åka. *åhhhhh* Jag hatar när han får såna dagar, det tar en evighet att få honom till att stanna kvar och göra det han ska. Man får ta till allt sitt tålamod och all påhittighet man kan komma på. Ibland så går det och ibland så går det inte alls.

Idag var det en kompis som fick honom att stanna efter många turer fram och tillbaka. *tack och lov*

Sen har hans nya glasögon kommit. *redan* Det gick rekord snabbt. Men jag får vara en hemsk mamma nu för vi kan inte hämta ut dom denna månad.
Usch det känns inte alls bra, men det går bara inte.

Annars så kommer svärmor att hämta Edvin från dagis idag, jag ska på ett läkarbesök. Och tiderna krockade. Typiskt när man bara har 15 timmar på dagis..
Men det löste ju sig iallafall.

Inga kommentarer: