måndag 5 juli 2010

Regnig dag idag...!

Så trist, men skönt för växterna där ute.
Edvin tittar ut då och då genom fönster rutan och undrar när vi ska kunna gå ut. Han vill ut till studsmattan som vi satte upp i helgen, dom har fått vänta länge i år. Vi brukar annars vara snabba med den på våren. Men inte i år. Men dom har väntat tålmodigt mina små gubbar. Nu ska det bara inhandlas ett nytt skyddsnät så är allt som det ska.
Det är så värre lugnt här hemma idag, inte ett endaste utbrott eller bus. Alla pysslar med sitt eget. Bara Hans som är på jobbet och sliter.
Sista veckan nu, sen efterlängtad semester. Hurra.
Jag tror jag ska ge gubbarna lite lunch och så gå en snabb prommis medans dom smaskar i sig plättarna framför tv,n.

I allafall 2,5 kilo minus på vågen. Känns bara bra, men mera skall bort.
Det är såååå jobbigt när alla smaskar i sig allt gott som jag också vill ha. Men varje kväll när jag lägger mig så känner jag mig glad att jag avstod.
Så länge det nu varar, snart trillar jag nog dit ;)
Vem kan tacka nej till en mjukglass...? Det är ju sommar.




Inga kommentarer: