måndag 7 juni 2010

Ska eller ska inte...?

Ja det är den stora frågan som ständigt gnager i kroppen. Vad händer om jag gör si eller så...? Blir det bra eller dåligt..? Ja säg när man slipper att alltid fundera...! Aldrig tror jag. Så är det väl bara.

Anton känner sig inte motiverad för skolan mer, nu är det bara fyra dagar kvar och han har för länge sedan gett upp tror jag. Vill bara vara hemma och ha sommarlov, göra som han själv vill och sova länge. =) =)

Edvin diggar sitt nya dagis massor, igår var han på ett kalas hos en av dom gamla kompisarna på förra dagiset. När han kom hem frågade jag om han haft skoj. Han tittade på mig och sa- Dom är inte mina bästa kompisar mer. Lillplutten.... Han känner att han har andra barn att leka med och att han gått vidare, att dom andra gått vidare utan honom. Klok femåring....!
Nu är han så bra på att berätta hur han tycker och känner, han får ur sig det så att vi kan förstå hur han menar, vilken skillnad mot förr. *L*

Tänk att livet går så fort att man nästan inte hinner med, man tänker en tanke och vipps så är det nästan försent att ta tag i den innan det är försent.


1 kommentar:

Mia sa...

Verkligen, livet går så fort. Skulle köpa skor till Viggo och köpte 31. Visade sig att han nu har 33!!!
Hoppas ni har det bra för övrigt. Kram